هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

سايت فرهيختگان بسکتبال – کاپيتان محمد صمد نيکخواه بهرامي بعد از پيوستن به تيم بسکتبال پتروشيمي بندرامام درباره ليگ برتر بسکتبال صحبت کرد. او که با شفقنا ورزشي حرف زده است نکاتي پيرامون برگزاري ليگ برتر بسکتبال گفت که قابل تامل است.

کاپيتان صمد:قوانين ليگ برتر بسکتبال دست و پا گير است

کاپتيان درباره ليگ ملي و ليگ حرفه اي گفت : من تجربه نكرده ام و نمي توانم نظر خاصي بدهم اما اينكه دو تا ليگ پشت سر هم داشته باشيم جالب نيست. به اعتقاد من بهتر بود كه ليگ ملي را در 6 ماه اول سال كه تقريبا باشگاه ها تعطيل هستند برگزار شود. واقعيت اين است كه در بسكتبال ما 6 ماه اول سال تنها درگير تيم ملي هستيم كه اين مختص نهايت به 20 بازيكن است و بقيه بازيكنان و مربيان در حال استراحت كردن هستند پس چه بهتر كه ليگ ملي را در آن مقطع برگزار كنيم كه هم بقيه بازيكنان بتوانند خودي نشان دهند و هم تيم ها و مربيان درگير رقابت باشند. بجاي اينكه در خانه بنشينند. اكثر كشورهاي دنيا اينچنين مي كنند و ليگ تابستاني هم برگزار مي كنند. مي توان در طول سال چند ليگ را برگزار كرد و بين ليگ ها فاصله يك ماه استراحت گذاشت اينطوري به نفع همه خواهد بود. هم بازيكنان تيم ملي فعال هستند همه بقيه بازيكنان و باشگاه ها و در نتيجه بسكتبال نفع خواهد برد هر چه پوياتر باشيم بسكتبال زنده تر خواهد شد. البته شايد مسئولان هم با اين تفكر چنين تصميمي گرفته اند و مي خواهند در سال هاي بعد چنين برنامه اي را پياده كنند كه اگر اينطور شود خلايي كه الان احساس مي كنيم پر خواهد شد.

صمد نيکخواه بهرامي از بازيکناني است که در بسکتبال ايران در کنار بازيکنن خارجي به تجربيات سودمندي رسيده است. او درباره اين بازيکنان گفت: درباره بازيكن خارجي خودم به شخصه فكر مي كنم “هرچه خارجي بيشتر، ليگ با كيفيت تر” خواهد بود. در واقع به نفع بازيكن ايراني خواهد بود. من به شخصه آدم رقابت طلبي هستم و براي همين هميشه دوست دارم با بازيكنان بهتر از خودم روبرو شوم، تيمي كه با آن رقابت مي كنم قوي باشد چون در چنين شرايطي است كه پيشرفت خواهيم كرد. اينكه بخواهيم لول ليگ را پائين بياوريم كه بتوانيم رقابت كنيم تفكر غلطي است. برخي قوانين در طي اين سالها باعث ضعيف تر شدن بازيكنان ما شده است.

کاپيتان تيم ملي بسکتبال درباره دست و پاگير بودن قوانين ليگ بسکتبال اعتقاد دارد: همين نوع استفاده از بازيكن خارجي و يا سهميه بندي بازيكنان ملي پوش. اين قوانين دست و پاگير، باعث ضعيف تر شدن ما شده است. وقتي سهميه ها آزاد باشد و خارجي ها هم بيايند نقاط ضعف را مي توان برطرف كرد و شرايط براي رقابت بهتر خواهد شد. من عاشق بسكتبالم و از بازي كردن لذت مي برم . به هيچ عنوان هم اهل ترسيدن نيستم و همه را به مبارزه مي طلبم. كساني مي گويند خارجي نباشد كه ترس از رقابت دارند. من كه اساسا با سهميه بندي بازيكنان ملي مخالفم و مخالفتم را به شخص آقاي مشحون هم گفتم. به اعتقاد من سهميه بندي نبايد وجود داشته باشد. نبايد تيم ها را محدود كرد اما مثلا مي توان گفت در هر بازي تنها از 3 بازيكن ملي مي توان استفاده كرد. الان ما در هفته 2 بازي بايد برگزار كنيم اين گونه بازيكنان هم مي توانند استراحت كنند. 7، 8 ماه فشرده مسابقه دادند واقعا سخت است و دشوار.

نيکخواه بهرامي براي بهتر شدن اوضاع گفت: به نظرم بهترين تصميم كه در طي اين سال ها براي بازيكن خارجي گرفته ايم اين بود كه اجازه توافق با 3 بازيكن خارجي را داشتيم و تنها از 2 بازيكن در زمين بهره مي برديم. آن زمان اين قانون بسيار جواب داد و خوب هم بود. بازيكنان خارجي سطح كيفي رقابت ها و همين طور بازيكنان را بالا مي برند و ما بايد از اين پتانسيل استفاده كنيم.




برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور ، تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:11 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 178614
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar